woensdagavond 19 juni 18.45 uur

19 juni 2014 - Wall, South Dakota, Verenigde Staten

Vandaag 385 km gereden, alleen maar over de interstate nr 90. Wat een verschrikkelijk saai stuk! Vrijwel alleen maar door de uitgestrekte prairies en giga grote maisvelden. Even, toen we de Missouri overstaken, wat afwisseling met wat heuvels en bomen, maar verder vrijwel alleen maar vlak.

Hier vlakbij liggen de Badlands, een vreemd maanlandschap en best uitgestrekt. We zijn het park ingereden en dat was echt prachtig. Het landschap bestaat uit klei, door erosie is dit grillige bergachtige ontstaan. Aanvankelijk was het weer nog wat druilerig, maar naarmate we verder door het park reden klaarde  het langzaam op en op het laatst was het zowaar zonnig. Zijn op verschillende plaatsen uitgestapt om foto's te maken en/of wat door het landschap te lopen. Echt heel bijzonder en zeer zeker de moeite waard. Zagen nog een groep berggeiten, die met groot gemak de bergen beklommen en afdaalden, leuk om te zien.

Zijn neergestreken vlak bij de Badlands in Wall. Eenvoudige camping maar met Wifi en wasmachines, want onze schone kledingvoorraad is inmiddels vrijwel uitgeput. Het waaide lekker met een zonnetje erbij, dus op z'n Hollands...lijntje spannen en de was ophangen. Heb ik hier nog nergens gezien, hahaha, ze zullen er dus wel van opkijken. We wilden de voetbalwedstrijd tegen Australië zien, maar kregen alleen maar het bericht te zien: "Het is niet toegestaan om vanaf uw lokatie de uitzending te bekijken". Echt balen dus grrrrr!!! Gezocht naar een Amerikaanse site waar de hoogtepunten te zien waren, dus daar moesten we het dan maar mee doen.

Morgen naar Mount Rushmore, waar die koppen van vroegere presidenten zijn uitgehouwen in de rotsen.

1. Sandra Tatje:
    Geniet ervan!!!
  2. Cindy:
    19 juni 2014
    Leuk om alles via de verhalen mee tebeleven Loekie en Frans
  3. Freddie:
    19 juni 2014
    Hoi Loek, ik heb je vorige week (nog voor de wedstrijd tegen Spanje) een mailtje gestuurd met instructies hoe je een proxy kunt instellen.
    Als je een Nederlandse proxy gebruikt heb je een Nederlands IP-adres en dan kun je gewoon live de NOS-streams zien, waar ter wereld je ook zit.
    Die heb je niet ontvangen kennelijk, ik zal hem nog eens sturen.
  4. Niesje:
    Ha die Loek en Frans.
    We genieten van jullie mooie verhalen en prachtige foto's. Wat is jullie eindbestemming in de US?
    We blijven jullie volgen.
  5. Harmke:
    Hallo Loekie en Frans
    Hoe gaat het daar, hier vandaag regen een slechte dag maar de bloemetjes hebben ook wat nodig.
    Wat een verslag maak je er van maar wel indrukwekkend, maar je ziet wel een hele boel hoe heb je nog tijd voor zo'n groot verslag.
    Hier gaat het de ene dag beter als de andere mijn bloedwaarden waren wel goed en het calcium ging maar nu doet dat hormoon tirax niets en ik heb ook haast geen vitamine D meer zegt de internist,dus daar verhoging van.
    Dat hormoon Tirax moet aanslaan zegt ze want anders word ik heel dik en erg moe,ze vroeg of ik dat niet was maar ja we zetten door anders word je zo lui.
    Loekie en Frans nog een mooie reis verder en ik geniet van je verslag gr Harmke en Wim.