dinsdag 1 juli

1 juli 2014 - Canmore, Canada

Half 10 weggereden, nadat we ons nog even hadden gedoucht. In de camper is het zo hokkerig, kan je je gat niet keren, dus als het enigszins kan doen we dat op de camping.

Op pad via een supermarktje, nog maar een paar dagen, maar de voorraad was niet voldoende daarvoor. Hebben nog wel liters cola, ietwat foute planning, dus drinken we daar maar van, haha!! Toen naar Johnsons Canyon, waar we een wandeling wilden maken om boven 2 watervallen te bezichtigen. We bleken niet de enigen, die dat plan hadden gevat, was er behoorlijk druk, met moeite een parkeerplaats voor ons bakbeest kunnen scoren. Toen naar boven door de kloof, die het riviertje in miljoenen jaren had uitgesleten. Soms over bruggen en soms over paden en trappen. Eerst naar de lower falls, waar je nog door een grot dichterbij kon komen, toen verder omhoog naar de upper falls. Onderweg hoorden we trouwens vanuit het kreupelhout een brullend geluid. Iedereen stoppen, fototoestel in de aanslag en vroeg zich af wat het was. Na nog een paar keer brullen stapte er een jongeman het bos uit, hahaha!!! Maar de wandeling was echt de moeite waard, waren na ongeveer 3 uur weer beneden Had iedereen mooi in de boot genomen. Toen op zoek naar een camping. Valt hier momenteel niet mee. Het is prachtig weer en de schoolvakanties zijn begonnen, dus druk, druk… De geplande camping was dicht, misschien wel omdat er momenteel regelmatig grizzly’s worden gespot in dit gebied (?) , dus toen maar naar de volgende in Lake Louise.

Onderweg ineens een hele rij auto’s langs de kant, dat is nooit zomaar, dan valt er wat te zien. Dus ik er uit en zag nog net wat glimpen van een grizzlybeer, die tussen de bomen verdween. Op de foto’s is er niet veel van te zien, jammer genoeg, maar ik heb hem gezien.

Op de camping aangekomen een plek tussen de tenten gevonden en even uitgerust van de klim van vanmorgen. ’s Avonds was er hier in het amfitheater een voordracht door een ranger over beren. Was el leuk en interessant. Daarna nog wat langs de Bow River gewandeld en over de camping. Morgen willen we naar Lake Louise, het meer, lopen. Een wandeling van zo’n 2.4 kilometer.