maandagavond

17 juni 2014 - Milford, Iowa, Verenigde Staten

Vandaag zo'n 350 km gereden dwars door Iowa. Aan het begin van de middag hoorden we op de radio, dat er heel erg slecht weer aan zat te komen, vooral voor het Sioux gebied en daar wilden we nou net naar toe. Hadden gepland om naar Sioux Falls te rijden en daar een KOA camping op te zoeken, maar daar zagen we maar vanaf. Tornadogevaar en zwaar noodweer voorspeld.

We Gingen bij Spencer noordwaards en dus maar niet naar het westen en zochten bij Milford een RV camping op. Goed gegokt, bleek achteraf, want hier werd het niet erger dan noodweer, onweer en flinke storm. De campingbeheerder haalde ons uit de camper en zei, dat het binnen vbij hem veiliger zou zijn. Inmiddels is het kwart over 8 's avonds, we waren hier om ongeveer 2 uur, en zo nu en dan wordt het even iets rustiger, maar het onweer en de storm komen steeds terug. Kan wel tot vannacht duren. Zo'n 100 mile hiervandaan zijn 2 twisters bij elkaar gekomen en hebben een heel dorp weggevaagd. Schijnt hier regelmatig te gebeuren. de campingbeheerder Max was er aardig lakoniek onder, hij is ermee opgegroeid. Voor ons was het llemaal erg spannend en wehebben geluk gehad tot nu toe. In Spencer, waar we vanmiddag zijn doorgereden, stond even later alles helemaal blank. Zal een lang nachtje worden. Gaan zo weer de camper in, maar staan vlakbij het kantoor, kunnen binnen schuilen, mocht dat nodig zijn, hopelijk niet!!

Ik voeg wat foto’s bij, die we zelf hebben gemaakt en een paar, die ik van een plaatselijke site heb geplukt, van plaatsen waar het slechter afliep als hier. Morgenochtend  laat ik nog wel even weten hoe het vannacht is gegaan.