maandagochtend 16 juni 10.00 uur

16 juni 2014 - Dubuque, Iowa, Verenigde Staten

Zondagochtend 15 juni 07.30 uur

Niet vroeg vertrokken, waren pas tegen 12 uur weer onderweg. Frans kan nog niet best wennen aan het tijdsverschil en is om 4uur meestal een paar uur op. Valt dan om 6 uur weer in slaap, dus dan wordt het niet vroeg vertrekken. Ook nog even een paar boodschappen gehaald en getankt.

De Interstate 90 maar weer op, de tolweg. Weer wat Amerikaanse Staten gehad. Van Indiana via Illinois en Wisconsin naar Iowa. Eerst richting Chicago. Moesten er met de snelweg dwars doorheen en kwamen toen natuurlijk in de file terecht. Pas ver buiten de stad loste deze weer op, maar toen wegewerkzaamheden, wel zo’n 60-70 km lang, pffftt!!! Schoot dus ook niet op, mochten niet harder als zo’n 70km/u. Onze planning van 550km ging dus niet door, werden zo’n 100km minder. Hebben ook de route maar iets aangepast. Constant op de Interstate rijden is ook niet echt interessant en kost ook aardig wat dollars, allemaal tolwegen. Dus.... in Wisconsin er vanaf en een iets zuidelijker route gevolgd. In de camper zit geen navigatie, die moesten we er apart bij huren, maar hebben toen een heel fijn kaartenboek gekocht en kunnen daar uitstekend mee uit de voeten. Kunnen beiden blijkbaar goed kaartlezen, dus de één rijdt en de ander navigeert. Werkt prima.

Zijn beland in Dubuque aan de Mississippi, konden zo snel geen camping vinden maar staan op een mooie groene parkeerplaats tussen de truckers. Best wel goed geslapen, althans ik, Frans heeft nog steeds zijn wekker op 4 uur staan en slaapt pas later weer in. Straks rijden we  pal naar het westen via Waterloo naar Sioux City in South Dakota aan de Missouri en dan langs deze rivier naar het noorden naar Sioux Falls. Daar komen we weer op de Interstate 90 uit. Eigenlijk zouden we een rustdag inlassen vandaag, maar we gaan toch maar weer op pad, kijken we waar we stranden.

1. Sjaak:
    16 juni 2014
    Hallo Frans en Loekie hier een teken van leven uit Holland. Dat kleine landje in Europa wat nu een beetje groter lijkt te worden na de mooie resultaten van onze voetballers in Brazilië.
    Mooie foto's en een goed reisverslag van jullie reis doet ons weer denken aan Amerika.
    Ook de afstanden zijn on Europees en moeten tussen de oren komen te zitten.
    Alles is groot en zo ook de saaien wegen.
    We lazen dat jullie ook de COA campings hadden ontdekt. Ze bevielen ons heel goed.
    Nu Frans en Loekie nog veel plezier.
    groetjes, Sjaak en Tiny