donderdag 26 juni

26 juni 2014 - Waterton Park, Canada

Rustig aan gedaan i.v.m. het slechte weer. Een was gedraaid en gedroogd, reden om 11 uur van de camping af en het park in. Mooie weg langs een blauw bergmeer, jammer dat het bewolkt was en regende. Al snel zagen we een bord, dat voertuigen langer dan 21 voet niet verder mochten. Wij vroegen ons af waarom, onze camper is ongeveer 24 voet lang, weten het niet exact, staat nergens in de papieren.  Wij deden alsof we van niks wisten en zijn doorgereden en inderdaad, wij kwamen geen andere camper tegen. Volgens het kaartje mochten wij 13 mijl het park in, daarna was de weg afgesloten, de pas was nog niet sneeuwvrij. Na zo’n 10 mijl de camper op een parkeerstrook geparkeerd en een prachtige track gelopen naar 3 verschillende watervallen. Hebben zo’n 2 ½ uur over smalle paadjes berg op en berg af gelopen. Was vermoeiend maar echt de moeite waard, ook de watervallen waren mooi. Toen weer naar de weg teruggelopen. Waren nog een stuk van de camper vandaan en mijn benen protesteerden aardig, maar Frans mocht met een Amerikaans echtpaar een stukje meerijden en kon zo de camper ophalen. Toen doorgereden naar het punt waar we niet verder mochten en omgedraaid. Een wegwerker van het park kwam naar ons toe en vroeg hoe lang onze camper was. Wij hielden ons mooi van de domme en zeiden, dat we dat niet wisten. Hij vertelde, dat wij met daar met zo’n grote camper niet mochten komen. Zijn daarna maar netjes weer naar beneden gereden.

Doorgereden naar het informatiecentrum en een film over het park bekeken. Toen de camping opgezocht, ff een tukkie gedaan, gegeten en op tijd naar bed. Morgen rijden we Canada weer in naar het Waterton National Park. Dat ligt tegen dit park aan, dus niet ver weg. Kunnen daar nog mooi wat rond koekeloeren.